Kom je er zelf niet uit of wil je met iemand praten omdat je bijvoorbeeld twijfelt of je het wel goed ziet? Of als je niet weet hoe je iemand het beste kunt benaderen? Bel of chat met een professional van Veilig Thuis. Die kan jou verder helpen. Dat is gratis en kan anoniem.
Je kunt gratis bellen met Veilig Thuis via 0800 2000 (24/7 uur bereikbaar). Ook kun je maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur chatten met Veilig Thuis. Ook kun je de mensen om wie je je zorgen maakt adviseren om zelf contact op te nemen met Veilig Thuis.
Video - Waar kan ik terecht voor meer advies?
In deze video zie je wat er gebeurt als je contact opneemt met Veilig Thuis.
Hoe verloopt het contact met Veilig Thuis?
- Je belt gratis 0800 2000. Dat kan anoniem dus je hoeft niet je naam te noemen als je dat niet wilt. Een medewerker van Veilig Thuis luistert naar je verhaal, stelt vragen en geeft je advies.
- Jullie kijken samen of er iets is wat jij zelf kunt doen.
- Blijkt de situatie te lastig? Overweeg dan om een melding te maken van je vermoedens. De medewerker van Veilig Thuis kan je daarbij helpen.
- Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roept ze mogelijk de hulp in van (een) lokale hulpverlener(s).
Welke instantie schakel ik wanneer in?
Er zijn verschillende professionals die je kunnen helpen. Klik hieronder op een van de afbeeldingen om te lezen bij welke instanties je terecht kunt bij een vermoeden van kinder-, partner- of ouderenmishandeling.
Heb je zelf te maken met huiselijk geweld of mishandeling? Weet dan dat je er niet alleen voor staat. Kijk welke organisaties er zijn die jou kunnen helpen.